Bullar...

Idag när jag kom hem från jobbet, hade jag och Kevin bestämt att vi skulle baka bullar.
Uppriktigt sagt så var jag inte alls sugen på detta. Men vad gör man inte för sin älskade son.
Men jag fick en stor överaskning när jag kom innanför dörren...det luktade NYBAKAT!
Då behövde inte jag stå i köket och svettas efter jobbet, för min älskade sambo hade bakat med Kevin.
Gott var det också.

Så istället för att baka hamnade jag i tvättstuga.
Tyckte att det luktade fukt där, så jag fick mig ett ryck och började städa!
Tvättställningarna fulla med tvätt åkte ut, eftersom det har regnat och jag hängt tvätten inne så blir den knappt torr.
Sen drog jag ut torktumlarn,tvättmaskinen och bänken som vi har där inne.
Jag säger bara ett ord, USCH!
Men nu är det iallafall rent och snyggt där bakom.

Nästa steg är att skura duschen.
R sa för några månader sedan att vi kanske skulle ha en duschkabin.
Eftersom jag i hela mitt liv avskytt duschkabiner, så TVÄRVÄGRADE jag.
Nu i efterhand kan jag ångra mig ibland,
men vågar inte ens nämna det...

Det är konstigt,men ofta tvärvägrar jag hans ideer direkt, utan att tänka igenom saken.
Sen några dagar eller veckor så kryper jag fram med samma ideer,
MEN jag får dem att låta som MINA ideer,
för det mesta ler han bara sitt söta leende,skakar på huvet och poängterar inte ens att det faktiskt var hans idé.
Men ibland kan han säga:
"Men älskling var det inte det jag sa för några dagar sedan?"
Jag svara ofta:
"Va, har du sagt det. Det tror jag inte!"
Så blir det min idé i slutändan.

Nej nu ska jag natta Kevin.
Ta tag i duschen, sen sova...för i morrn nalkas det jobb!

Kram

Bjuder på en bild på Ted som fastnade bakom köksbordet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0